RUTES DEL REFUGI

Un recull de rutes, que es poden trobar al wikiloc o si portes el teu gps les carreguem al mateix refugi. A veure si aviat les podem marcar amb fites...

Esperem que ús agradin!!!

EL PAS D’EN PITUS

Un recorregut suau, de 2 km de distància i un total de 260 metres acumulats. A nivell físic normal, ens comportarà uns 50 minuts caminant, depenent de les parades.
Ens porta a fer un tom per la serra de cal Jardí, concretament per la zona de les Llosanques en punts mes baixos on es passa per sobre de tallats de roques importants i al cap de munt de la serra, uns extensos planells d’herba verda.
Es pot gaudir d’esplèndides vistes des de la muntanya de Montserrat, la serra de Busa, el pantà de la Llosa del cavall, el Port del compte i la serra d’Ensija.

ELS 2 RASOS

Consistèix en una ruta de 7 km i un total de 800m acumulats. Es pot realitzar amb un temps aproximat de 3 hores 35 minuts, depenent de les parades.
Una ruta, expressa per donar a conèixer els dos cims mes elevats de Rasos de Peguera, el Salabardar (rasos de dalt) amb 2.077 metres i el Pedró amb 2.051 metres.
Un recorregut molt fàcil agradable passeig entre boscos de pi negre i prats d’herba verda. També ens dona a conèixer les pistes d’esquí de l’antiga estació de Rasos de Peguera.

ROC D’AURÓ

Ruta de 6,7 km i un total de 1.000m acumulats. Es pot realitzar amb un temps aproximat de 3 hores i 40 minuts, depenent de les parades.
Un recorregut que ens mostra la coma dels Anyells, acabant al cim del roc d’Auró a 1.960m d’alçada. Segueix pujant per una carena una miqueta més tècnica fins a la Torreta a 1985m d’alçada, on podem gaudir de meravelloses vistes. Veiem des de tot el Plà de Bages, Montserrat, la Mola, el Montseny, Tavertet, el Taga, el Puigmal, el Puigllençada i la tosa d’Alp.
Segueix pujant una miqueta mes fins al cim del Pedró a 2.051m d’alçada, allà es pot gaudir de la vista ja fins a tot el Cadí-Moixeró.

PEGUERA

Ruta de 6,8km i amb un desnivell acumulat de 1.000m. Es pot realitzar amb un temps aproximat de 3 hores i 45 minuts, depenent de les parades.
Un recorregut que ens condueix a conèixer el poble de Peguera. Actualment un poble en ruïnes, però que no es pot oblidar la seva història en el temps de la mineria.

Poble on també va néixer el conegut maqui Ramon Vila Capdevila (Caracremada).
El recorregut ens porta a fer una baixada fins al poble, amb molts metres de desnivell, però per un corriol molt assequible i agradable, un cop feta la visita al poble de Peguera, tornem a pujar per un sender fàcil fins a enllaçar la pista forestal que ens porta fins a l’aparcament de les pistes d’esquí un altre cop i baixada cap al refugi.

CIM D’ESTELA I FONT DE TAGAST

Ruta de 9km i un desnivell acumulat de 1.200m. Es pot realitzar amb un temps de 4 hores i 15 minuts, depenent de les parades.
El recorregut ens porta a fer el cim d’Estela i la font de Tagast. Emblemàtic cim que es caracteritza per la seva forma molt punxeguda. La font de Tagast, també es coneguda pel torrent que la segueix amb el mateix nom.
Camí que ens porta per la coma dels Anyells fins al coll d’Estela i poder enllaçar amb una petita grimpada cap al cim. Per baixar del cim, desfem la grimpada i seguim per un agradable corriol fins a la font de Tagast, on podem assaborir la seva aigua fresca i pura.
Enfilem la pujada cap al coll de Tagast, aconsellable agafar-la en calma, es bastant pronunciada però val la pena. Un cop al coll, travessem els Rasets i seguim la pista que ens portarà fins al refugi.

CREU DE FERRO I FUMANYA

Ruta de 11,5km i un total de 2.000m acumulats. Es pot realitzar amb un temps de 6 hores i 30 minuts, depenent de les parades.
Aquesta circular, comença al poble de Peguera, tot i que podem acostar-nos caminant, es pot arribar en cotxe.
Comencem amb una forta pujada però fàcil per la canal dels caçadors, fins al coll d’Ensija, on girem a la dreta seguint per la carena fins a la al cim de la Creu de ferro. Comencem la baixada seguint el PR groc i blanc que ens conduirà fins a la paret de Fumanya on hi trobem les històriques petjades de dinosaures. A travessem la carretera i seguim direcció nord oest per la vall fins tornar al poble de Peguera.

CANALS DE CATLLARÍ

Ruta de  15 km i un total de 2.300 metres acumulats. Es pot realitzar amb un temps de 7 hores i 45 minuts, depenent de les parades.
En aquest recorregut, gaudirem de les feréstegues Canals, zona entre els Rasos de Peguera i Llinars.
Aquest, és un territori de puja baixa i pendents pronunciades on s’amaguen les cases ja inhabitades de Canals i cal Teny, cases que van servir als camperols i als treballadors del bosc fins als vols dels anys 1.945.
La circular està senyalitzada amb marques grogues fins que tornem a pujar i ja quasi estem un altre cop a la zona de Rasos de Peguera.

GALLINA PELADA I SERRA D’ENSIJA

Ruta de 19 km i un total de 3.000 metres acumulats. Es pot realitzar amb un temps de 9 hores i 30 minuts, depenent de les parades.
Circular que ens porta a visitar el Moli de Ferrús, seguint pujant per sota l’impressionant  Roca gran de Ferrús, molt utilitzat per escaladors.
Seguim pujant per roca Blanca fins al cim de la Gallina Pelada. Un cop aquí, crestegem tota la serra d’Ensija passant pel refugi Delgado Úbeda fins la collada d’Ensija. Comencem una forta baixada per la canal dels caçadors fins arribar al poble de Peguera. Un cop al poble, es puja cap a Rasos de Peguera per la baga, una pujada llarga però gens complicada, un cop a dalt, ja només ens queda tornar a baixar fins al refugi.

PLA DE L’ESTANY, SANTUARI DE QUERALT I EL PI DE LES TRES BRANQUES

Ruta de 25 km i un total de 4.400 metres acumulats. Es pot realitzar amb un temps de 14 hores, depenent de les parades.
Circular que ens porta a la zona del Rasets, el serrat de les Estelles i baixa cap al Pla de l’Estany, espectacular imatge. Segueix cap al mirador de la Figuerassa i comencem una forta baixada i tècnica fins al berenador de la Font Negra.
A partir d’aquest punt, comença la pujada cap al Santuari de Queralt i baixa per la cara sud per anar a buscar el camí de la font Calenta. Un camí agradable i suau que voreja els cingles de Garreta per sota fins pujar al coll del Portet. Punt on tornem a travessar la carena per anar a veure el famós Pi de les Tres Branques al Pla de Campllong.
Al final del Pla, ens dirigim a la casa de el Riu, on a partir d’ara, comença una llarga pujada  fins al refugi, passant per Sant Llorenç del Porxos.

CAPUXINA

Ruta de 64 km i un total de 10.000 metres acumulats. Es pot realitzar amb un temps de 33 hores, depenent de les parades.
Una circular que enllaça bona part de les altres rutes, on ens porta per la zona de la coma dels Anyells, el cim d’Estela, la font de Tagast, el serrat de les Estelles, el Pla de l’Estany, la Figuerassa, els Mercadals, el Santuari de Queralt, la font Calenta, el Pi de les Tres Branques, Sant Llorenç del Porxos, les canals de Catllarí, el cim de la Gallina Pelada, serra d’Ensija, les petjades de dinosaures a Fumanya, el poble de Peguera , els dos cims dels Rasos de Peguera, el Salabardar (Rasos de dalt) i el Pedró i la zona dels Rasets.
Ruta que a part dels seus camins, fonts i cims espectaculars, llueix de meravelloses vistes des del Pirineu fins al Montseny, les muntanyes de Montserrat, el Port del Compte i en primer pla, el Pedraforca i la serra del Cadí-Moixeró.
Es pot dur a terme en varies etapes, te la virtut de que cada 15-20 kmts passa molt a prop del Refugi de Rasos de Peguera, així es pot fer una miqueta mes a mida de cadascú, depenent el nivell físic i dels dies que es disposen.
És una ruta exigent però ideal per conèixer tot el territori. Això si, és aconsellable per a gent ja iniciada en el mon de la muntanya.